1.03.2011



Pada 4/1/2011 , harini aku baru memualakan tugas sebagai Pegawai Hal Ehwal Islam(S41) di UiTM Kuala Terengganu(Cawangan Chendering). Pada hari pertama bekerja banyak dugaan yang terpaksa dihadapi..subhanallah rasa macam besar sahaja dugaan yang diberi oleh Allah SWT untuk meneruskan kerja ini...Kadang-kadang ada tergerak dari hati ini, nak continue Master balik...rindu dengan teman-teman seperjuangan di kampus dahulu. Teringat juga kadang-kadang kepada sahabat rumah sewa;Syihab,syed,hazwan,semi,mahfuzan dll.

Setiap detik teringat dengan kemanisan dalam perjuangan..Aku berharap sangat agar hatiku teguh berada di negeri orang..Alhamdulillah pada hari ini aku telah ditempatkan dalam Unit HAL EHWAL PELAJAR(HEP) antara unit yang sangat aku impikan ketika berada di kampus dahulu...Insya Allah aku akan cuba buat yang terbaik amanah yang diberikan.

Apabila sebut sahaja tentang masalah di sini, peringkat awal aku menghadapi masalah rumah sewa.Mujurlah dapat berjumpa dengan kawan satu staf disini yang sudi bagi tinggal rumah mereka..Aku bersyukur sangat kepada Allah swt kerana memudahkan urusan ku disini..HArini aku akan cuba memahami environment disini terlebih dahulu dan memahami sikap smua staf di sini..Dan pada hari Khamis nanti, aku akan menghadiri mesyuarat bersama dengan semua pegawai hal ehwal agama Islam dan pensyarah agama di UiTM Kuala Terengganu(Cawangan Dungun)..alhamdulillah disni pun aku telah pun dapat berjumpa dengan Ketua CITU iaitu Ustazah Rubiah Abu Bakar ..

Akhir kata, cukup rasanya setakat ni coretan ringkasku sepanjang 2 hari aku berada disni..Semoga Allah SWT permudahkan segala urusan ku disini..AMin..:)

0 comments:

Post a Comment